Nowości Moto Morini na targach EICMA 2023. Cztery premiery spod znaku V2 [Milano 1200, X-Cape 1200, Corsaro Sport, Corsaro 750] oraz Calibro Bagger - Motomorini - dystrybutor w Polsce
Na targach EICMA w Mediolanie Moto Morini pokazało aż cztery nowe motocykle z silnikami w układzie V2! Dla fanów klasycznych nakedów przygotowano modele Milano 1200 i Corsaro 750. Zwolennicy dalekiej turystyki w pełnym komforcie będą mogli wypróbować X-Cape 1200, a uprawiający uliczno-torową jazdę sportową na pewno chętnie wsiądą na Corsaro Sport. Gamę premier zamyka zaprezentowany chwilę wcześniej cruiser Calibro, ale pokazany również w wersji bagger. Oj dzieje się!
Rozwój firmy Moto Morini pod skrzydłami obecnych właścicieli widać gołym okiem. Wystarczy spojrzeć na tegoroczne stoisko na mediolańskich targach EICMA. Do tej pory w ofercie włoskiej marki znajdowały się zaledwie trzy modele, a po prezentacji premier liczba ta wzrosła do ośmiu, a nawet dziewięciu! W gamie silnikowej do rzędowego twina 650 cm3 dołączyły dwie żwawe jednostki V2, o pojemnościach 750 i 1200 cm3. Spójrzmy, jakich maszyn możemy niedługo wypatrywać w salonach Moto Morini.
X-Cape 1200: ku przygodzie i wygodzie!
To z pewnością jeden z najmocniej wyczekiwanych nowych modeli Moto Morini. Mniejszy adventure, X-Cape 650, doskonale przyjął się na rodzimym rynku włoskim oraz innych rynkach europejskich. Naturalnym krokiem naprzód było więc zbudowanie większego, cięższego, mocniejszego i bardziej komfortowego motocykla z tego segmentu. Konstruktorzy sięgnęli po będący już w zasobach firmy silnik V2 o pojemności 1187 cm3 i mocno go zmodernizowali. Jednostka o nazwie Corsa Corta Evo ma obecnie 125 KM mocy i z nawiązką spełnia wymogi europejskich norm – jest już gotowa na przyszłe Euro 5+.
Motocykl, jak na włoski produkt przystało, jest atrakcyjnie wystylizowany. Toczy się na szprychowych kołach w rozmiarach 19 i 17 cali, wyposażonych w bezdętkowe opony Pirelli Scorpion Trail. Na pokładzie nie zabrakło również bogatego wyposażenia elektronicznego, m.in. trybów jazdy, kontroli trakcji, ABS-u działającego w zakrętach, tempomatu, czujników martwego pola oraz dużego wyświetlacza TFT z funkcją mapy nawigacji. Maszyna w stanie gotowym do jazdy waży ok. 250 kg.
Milano 1200: elegancki naked z przytupem
Segment dużych nakedów o klasycznej stylistyce zdaje się powoli wymierać. Moto Morini podjęło próbę spowolnienia tego trendu, wprowadzając na rynek Milano 1200. To ponowny debiut tego modelu, gościł on już bowiem w salonach kilka lat temu. Podobnie jak X-Cape 1200, jest napędzany V-twinem Corsa Corta Evo, który tym razem musi poradzić sobie z wyraźnie lżejszym motocyklem – „Mediolan” waży ok. 210 kg.
Wygląd tej maszyny to połączenie najlepszych włoskich wzorców z przeszłości z nowoczesnymi akcentami. Oprócz chłodzonego cieczą, pozbawionego ożebrowania silnika znajdziemy tu m.in. kolorowy wyświetlacz TFT oraz oświetlenie LED. Klasyczne są natomiast ogólne kształty i proporcje. Moto Morini Milano 1200 to propozycja dla dojrzałych motocyklistów, którzy lubią z gracją toczyć się po mieście, ale kiedy z niego wyjadą, bez wahania odkręcają gaz na krętych drogach.
Corsaro 750: zjawiskowy i praktyczny
Ten zgrabny naked to kolejny dowód na to, że projektanci Moto Morini znają się na swoim fachu. Corsaro 750 bardzo udanie nawiązuje do maszyn elitarnych włoskich producentów, a przy tym ma swój własny, bardzo silny charakter. Wystarczy spojrzeć na detale, m.in. przednią lampę z czterema świecącymi elementami LED, pełniącymi też rolę świateł do jazdy dziennej.
Do napędu motocykla użyto nowo opracowanego silnika o pojemności 749 cm3, również w układzie V2. Jednostka generuje przyjemne 96 KM mocy, co zupełnie wystarczy do jazdy miejskiej i szaleństwa na górskich zakrętach. Zwinność, znakomite prowadzenie i mocne hamulce to kolejne cechy, które chętnie sprawdzimy już niedługo. Jedno jest pewne – Corsaro 750 to obecnie jeden z najlepiej wystylizowanych motocykli na rynku, a za jego urodą idą osiągi i przyjemność z jazdy.
Corsaro Sport – sport na co dzień
Motocykle sportowe z silnikiem V2 to jeden z symboli włoskiej motoryzacji. Moto Morini postanowiło sięgnąć po to klasyczne połączenie i stworzyło model Corsaro Sport. On również jest napędzany widlastą dwójką klasy 750, której moc w okolicach 100 KM jest bardzo konkurencyjna w tej klasie jednośladów.
Corsaro Sport to motocykl, który sprawdzi się w bardzo wielu zastosowaniach. Można nim jeździć na co dzień po mieście, a w weekend wyskoczyć na górskie winkle lub na tor. Warto wspomnieć, że ten połykacz zakrętów to kolejny stylistyczny cios w wykonaniu projektantów Moto Morini. Nowoczesny i bardzo seksowny!
Calibro – nowy cruiser w nowym wydaniu
Tego sympatycznego neocruisera w podstawowej wersji poznaliśmy już na kilka tygodni przed targami EICMA, a na samych targach pokazano jego wersję Bagger. Stanowi on kolejne kreatywne zastosowanie rzędowego silnika o pojemności 650 cm3, który doskonale sprawdził się w modelach X-Cape 650 oraz Seiemmezzo STR i SCR. Forma tego motocykla to hołd w kierunku amerykańskiej tradycji, ale przyprawiony sosem o typowo włoskim smaku.
Moto Morini Calibro to świetna propozycja dla motocyklistów szukających maszyny ładnej, wygodnej i łatwej w prowadzeniu. Dzięki nisko położonej kanapie poradzi sobie z nim absolutnie każdy. Model ten, podobnie jak Corsaro 750 i Corsaro Sport, również będzie dostępny w wersji na prawo jazdy kat. A2.